به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر، سارا زارع معاون شهرسازی و معماری ادارهکل راه و شهرسازی استان بوشهر، در پی برگزاری سومین جلسه کمیته کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیطزیست، با اشاره به ۱۴ دستور کار در این جلسه، اظهار کرد: هدف اصلی این جلسات، بررسی جامع و دقیق درخواستهای مردمی و دستگاههای اجرایی در خصوص تغییر کاربری اراضی و صدور مجوز احداث بنا در حریم و خارج از حریم شهرهای استان است.
زارع با بیان اینکه این درخواستها مربوط به شهرهای بوشهر، گناوه، جم، دشتی، دشتستان، دیر و تنگستان است، افزود: در این جلسه، اعضای کارگروه، پروندههای مطروحه را از جنبههای مختلف فنی، زیستمحیطی و توسعهای مورد ارزیابی قرار داده شد.
وی در ادامه به اهمیت حفظ کاربری اراضی و جلوگیری از ساختوسازهای غیرمجاز اشاره کرد و گفت: توسعه استان باید بر پایه اصول برنامهریزی صحیح و با در نظر گرفتن تمام جوانب صورت گیرد. بررسی دقیق درخواستهای تغییر کاربری، گامی مهم در جهت تحقق این هدف و جلوگیری از بروز مشکلات آتی در حوزه شهری و روستایی است.
معاون شهرسازی و معماری ادارهکل راه و شهرسازی استان بوشهر، بر همکاری دستگاههای مختلف و همچنین لزوم رعایت قوانین و مقررات توسط متقاضیان تاکید کرد و بیان داشت: با رویکردی کارشناسی و با اولویت منافع عمومی و توسعه پایدار، نسبت به بررسی پروندهها اقدام خواهیم کرد تا شاهد رشد و بالندگی متوازن در تمامی مناطق استان باشیم.
این جلسه که با حضور اعضا و کارشناسان حوزه شهرسازی در سالن جلسات ادارهکل راه و شهرسازی استان بوشهر برگزار شد، نشاندهنده اهتمام مسئولان استان به ساماندهی مسائل مربوط به توسعه زیربنایی و شهری است.